SPOR YAPAN ÖĞRENCİLER AKADEMİK OLARAK DAHA BAŞARILI

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Ünlü, spor ve fiziksel aktivitelere katılımın öğrencilerin okul başarısını olumsuz yönde etkileyeceği algısının doğru olmadığını belirtti.

SPOR YAPAN ÖĞRENCİLER AKADEMİK OLARAK DAHA BAŞARILI

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hüseyin Ünlü, spor ve fiziksel aktivitelere katılımın öğrencilerin okul başarısını olumsuz yönde etkileyeceği algısının doğru olmadığını belirtti.

SPOR YAPAN ÖĞRENCİLER AKADEMİK OLARAK DAHA BAŞARILI
08 Ağustos 2018 - 11:09

Araştırma Görevlisi Fatih Balanlı’nın, Prof. Ünlü’nün danışmanlığında hazırladığı yüksek lisans tezinde “Spora Katılımın Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarına ve Öz-Yeterliliklerine Etkisi” incelendi. Spora katılan öğrencilerin öz-yeterlilik düzeylerinin spora katılmayan öğrencilere kıyasla daha yüksek olduğunu tespit ettiklerini kaydeden Prof. Ünlü, araştırmada, spora katılımın okul başarısını olumsuz etkilemediğinin görüldüğünü söyledi. Araştırma sonuçlarından hareketle “çocukların ve gençlerin spor yapmaları okul başarısını olumsuz yönde etkiler” algısının yanlış olduğuna dikkat çeken Ünlü, “Uzun vadede spor, çocukların öz-yeterliliklerinin yükselmesine, bu da okul başarının artmasına katkı sağlar. Spora katılım çocukların ve gençlerinözellikle kas, iskelet, kalp, dolaşım ve diğer vücut sistemlerinin yanı sıra, zihinsel becerilerin ve sosyal becerilerin gelişmesine de olumlu etkiler sağlar” dedi.

 

Çocukların ve gençlerin okullarda Beden Eğitimi Dersleri ve okul takımları ile spora katılabilme imkânına sahip olduğunu belirten Prof. Ünlü, şu tespitlerde bulundu: “Okul dışında da gençlerimiz farklı kurumların spor organizasyonlarına katılım sağlayabiliyor. Veliler bu noktada çocuklarını doğru spor dallarına ve doğru antrenörlere yönlendirmeli, bunun için de bir uzmandan destek almalıdır.”