VİLAYETİMİZ AKSARAY 98 YAŞINDA!

Aksaray’ın 1861-1920 ve 1933-89 yılları arasındaki toplam olarak 115 yıl süren 2 ilçelik esaretinin tekerrür etmemesinin birinci çaresi 2004 yılından bu yana en yetkili ağızlar tarafından ondan fazla verilen ve en son bu senenin 2 Haziran günü...

VİLAYETİMİZ AKSARAY 98 YAŞINDA!

Aksaray’ın 1861-1920 ve 1933-89 yılları arasındaki toplam olarak 115 yıl süren 2 ilçelik esaretinin tekerrür etmemesinin birinci çaresi 2004 yılından bu yana en yetkili ağızlar tarafından ondan fazla verilen ve en son bu senenin 2 Haziran günü...

VİLAYETİMİZ AKSARAY 98 YAŞINDA!
15 Ekim 2018 - 06:07

*Tarihin Tekerrürünün 1. Çaresi Aksaray-Ulukışla Demir Yolunun Hizmete Açılmasında!
 
 
  *Aksaray’ın 1861-1920 ve 1933-89 yılları arasındaki toplam olarak 115 yıl süren 2 ilçelik esaretinin tekerrür etmemesinin birinci çaresi  2004 yılından bu yana en yetkili ağızlar tarafından ondan fazla verilen ve en son bu senenin 2 Haziran günü Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından Ak Partinin Aksaray  mitinginde ”Yakında ihalesini yapacağız” sözü verilen 1989’da 56 yıl süren 2. İlçelik esaretinden ilk valimizi merhum Rıdvan Yenişen’in göreve başlamasıyla fiilen kurtulmamızın yıl dönümünde  ise Ak Parti Aksaray milletvekili Cengiz Aydoğdu,25. dönem Aksaray Milletvekili ve 2004-14 arası Belediye Başkanı Nevzat Palta tarafından yıl içinde ihalesinin yapılıp inşaatına başlanacağı sözü verilen Aksaray-Ulukışla tren hattımızın ihalesinin zaman geçirilmeden yapılmasında.
 
    * Aksaray merkeziyle birlikte Sarıyahşi ve Ağaçören ilçelerimizle Şereflikoçhisar, Evren, Kulu, Cihanbeyli, Haymana, Altunhisar ,Ereğli ve Ulukışla ilçeleri ve mücavirlerinin de can damarı olan etrafında 75000 kişiye ekmek veren 15.000 kişinin çalıştığı E.90 karayolundaki  yolun üstünden karşıdan karşıya geçilirken meydana gelen can ve mal kayıplarına da sebep olan kazaları da milimize edecek ve Ankara-Niğde otobanından bu yolun en az şekilde etkilenmesini sağlayacak  alt geçitlerde dahil akla gelebilecek tüm tedbirlerin ilimizin iktidar ve muhalefet milletvekillerinin  ve yine e.90 etrafında bulunan yerleşim yerlerinin siyasileriyle de işbirliğiyle sağlanacak ortak çabasıyla alınmasında.
 
 98 yıl önce 13 Ekim 1920’de Büyük Millet Meclisine Niğde Mebusu olarak katılan Çorakçı zade Kara Vehbi tarafından ikna edilen Meclis Başkanı Gazi Mustafa Kemal Paşa tarafından verilen 40 Numaralı kanunun kabul edilmesiyle 1861-1920 arasında 59 yıl süren hiç hak etmediğimiz 1. İlçelik esaretinden kurtularak vilayet olduk.
   Yetkililere seslenen hemşerilerimiz” 1861-1920 ve 1933-89 yılları arasındaki gibi toplam olarak 115 yıl süren ve bizi adeta yeryüzünden silen iki ilçelik esaretinin 2.sini yaşatan 2197 sayılı kanunun gerekçesi ulaşım yolları dışında olduğumuzdan gelişmemizin mümkün olmayacağı belirtilerek ilçe yapıldık.
   Aksaray için tarihin yeniden tekerrür etmemesi için 2 ilçelik esaretimizin ana sebebi ve istikbalimizin ise 1. olmazsa olmazı olan geçen sene ihalesinin yapılacağı sözü verilmesine rağmen şimdiye kadar gerçekleştirilmeyen ve en son olarak 2 Haziran günü Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından yakında ihalesinin yapılacağı sözü verilen Aksaray –Ulukışla tren hattının bitim tarihide belli olacak şekilde ihalesinin  söz verildiği gibi zaman geçirilmeden yapılması.
  Aksaray merkez ilçesiyle birlikte Sarıyahşi ve Ağaçören ilçelerimizle komşu Şereflikoçhisar’la Ankara’nın Evren ve Haymana, Konya’nın  Kulu, Cihanbeyli ve Ereğli, Niğde ilinin Altunhisar ve Ulukışla ilçeleriyle mücavirlerinin de can damarı olan.
   Etrafındaki Petrol istasyonları, lokantalar, otel ve diğer tesislerle tamircilerden oluşan 75000 kişiye ekmek veren 15.000 kişinin çalıştığı Ankara-Niğde Otobanına göre 60 km’de kısa olan E.90 karayolundaki can ve mal kayıplarına da sebep olan kazalarında milimize edilmesi gerekmektedir.
  Bunun için da Aksaray-Ankara ve Aksaray  Ulukışla arasında yol boyunca insanlar, hayvanlar ve yüklerin yolun üstünden en çok karşıdan karşıya geçirildiği yerlerde meydana gelen  can ve mal kaybına sebep olan kazaların önlenmesi gerekir.
   Bununda yegane yolu buralarda yeterli sayı ve genişlik ile yükseklikteki insanların, hayvanların ve yüklerin yolun üstü yerine altından geçmesini sağlayacak tünellerin yapılmasında olduğundan bunların en kısa zamanda planlanarak bu can ve mal kayıplarının ortadan kaldırılmasının sağlanması gerekmektedir.
    Bunun için ise ilimiz milletvekilleri İlknur İnceöz, Cengiz Aydoğan, Ayhan Erel ve Ramazan Kaşlı’nın kendi partilerinin üst kademeleriyle de ve birbirileriyle de işbirliğiyle yine güzergahta bulunan ilçelerin siyasetçileriyle de iş birliği yapılarak sıkıntılarımızı gidermelerinde.” dediler.