reklam banner'' width= | |
”reklam | |
ALİ GENÇ

ALİ GENÇ

E.90'IN CAZİBESİNİ DEVAM ETTİREBİLMESİ YETERLİ SAYI VE GENİŞLİKTEKİ ALT GEÇİTLERDE!!!

11 Ocak 2019 - 04:51

Pazartesi’den devam.
 (*) Pazartesi günkü yazımda mektup gönderdiklerime Ankara- Niğde Otobanı hizmete açıldığında E. 90 Karayolunun cazibesini yitirmesiyle bizimle aynı kaderi paylaşacak ve  terk edilmiş birer Western filmlerindeki kasabalar gibi olacak  olan ilimizin Sarıyahşi ve Ağaçören ilçeleriyle  bizim gibi bu yolun  kenarındaki Kulu, Cihanbeyli, Şereflikoçhisar, Evren ve Haymana ile birlikte Niğde’nin Ulukışla ve Altunhisar’la yine Konya’nın Ereğli ilçesinin yetkilileriyle ilimizle bu etkilenecek yerleşim yerlerinin mutlu ortak istikbali için mutlu istikbali için iş birliği yapmaları gerektiğini belirttim.
  Beklenen olumsuzluğun olmaması için yapılması gerekenleri de mektubun Pazartesi günü yayınladığımı bölümünü kaldığı yerden bu gün devam ettiriyorum;
  
 “Aksaraylı yetkililer tarafından sağlanacak iş birliğiyle Ankara-Aksaray ve Aksaray-Ulukışla arası E.90 duble yolunun geçtiği tüm il ve ilçe merkezleriyle buralara bağlı Belde ,Köy ve Mezra merkezleriyle mücavir alanlarında E. 90’daki  trafik akışının kesilmeden devam etmesi sağlanmalı.
    Bu işbirliğiyle E.90 Duble yolundaki  trafik akışını engelleyecek olan yolun bir tarafından diğer tarafına insanların, hayvanların, yüklerin ve  binek ile yük araçlarıyla traktörlerin alttan geçebileceği yeterli genişlik ve yükseklikte ve yine yeterli sayıda yolun ileride 4 şeritli olacağı düşünülerek bu şeritlerin genişliği hesaplanarak bu uzunlukta tünellerin yapılması.
   
Özellikle koyun ve  sığırların ,hatta biliniyor ise  yabani hayvanların  çok kullandıkları yerlerde dahil  buralarda trafik  seyrü seferinin aksatılmadan, kesintiye anlıkta olsa uğratılmadan devamı etmesi için aksatmamaları için bunları yapılacak alt geçitlere yönlendirecek fiziki  engeller yapılarak bunların yolun bir tarafından diğer tarafına geçerken  yapılan tünellere yönlendirilmeleri sağlanmalı.
    Yayalar için ise gerektiğinde alt geçitlerin yanında üst geçitlerinde olduğu en az yeni birer şeridinde bu yola ilk etapta ilave edilmesiyle şerit sayısının 3’e çıkartılması.
    İleride ise  ülkemizin imkanlarının artması, hatta bu yoldan faydalanan tüm yerleşim yerlerinin  imkanlarına bağlı olarak gereğinde buralardan oluşturulacak artı bir fonunda genel bütçe imkanlarıyla birleştirilerek bu şerit sayısının 4’ere çıkartılması çalışmalarının planlanmasına ve bu planın uygulanmasına zaman geçirilmeden başlanmalı.!!!

E. 90 KARA YOLUNUN ANKARA-POZANTI OTABANINA GÖRE 50 KM KISA OLMASI NEDENİYLE ALINACAK TEDBİRLERLE SÜRÜCÜLER TARAFINDAN TERCİH EDİLMESİ SAĞLANABİLİR!!!
    
Bu gerçekleştirilirse E.90’da trafik akışının kesilmesinin önlenmesiyle sürüş kalitesi yükseleceğinden ve bu yolun Otobana göre 50 Km daha da kısa olmasının da avantajıyla işlevini sürdürmesinin sağlanmasıyla Aksaray’ımızla birlikte bu yolun güzergâhın da bulunan tüm ilçe ve beldeler ile köylerin bu yoldan sağladıkları avantajı devam eder.
   Bu sağlanırsa yeniden yakın tarihte olduğu gibi Aksaray’ımızın körfez konumuna gelmesi engellenmiş olacağı gibi otobanın sebep olacağı olumsuzluklardan bizim gibi etkilenecek olan  Ereğli,Kulu,Cihanbeyli,Şerefli Koçhisar,Altunhisar ve Ulukışla’nın da karşılaşacağı etki en aza indirilerek sebep olacağı olumsuzluklarda bu  nispette önlenir.!!!

İLERİDE DEVLET VE  ANKARA-NİĞED OTOBANINDAN ETKİLENECEK YERLERİN MADDİ VE MANEVİ İŞ BİRLİĞİYLE ŞERİT SAYISININ 4’E ÇIKARTILMASI VE ETRAFININ TECRİTİYLE YENİ BİR OTOBANIMIZ OLUR!
  
 Bu şerit sayısı 3’e çıkartılan bölünmüş yola ülkemizin ekonomik gücünün artışına paralel olarak merkezi bütçeden sağlanacak yatırımın yanında yukarıda da belirttiğim gibi bu yolun avantajından faydalanan tüm yerleşim yerlerinden cürümlerine göre toplanan paralarla oluşan fondanda sağlanacak yardımlarla 4.Şeridinde ilave edilmesiyle şerit sayısı otobandaki şerit sayısına ulaşacaktır.
    İleride 4 gidiş ve 4 gelişli bölünmüş yol haline gelecek olan E.90’ın etrafının tel örgülerle  veya çitlerle çevirtilmesinin de sağlanmasıyla dışarıdan bu yola her türlü araç ve  insan ile evcil ve yabani hayvanın kontrolsüz olarak girmesinin de tamamen ortadan kalkması sağlanacağından ülkemiz Ankara-Pozantı otobanından 50 kilometre daha kısa olan yeni bir 2.otobana da kavuşmuş olur.!!!
    İlimizin iki ana sıkıntısı olan Tren hattına kavuşmamız ve E. 90 Karayolunun cazibesinin devam etmesini sağlayacak çalışmaların gerçekleştirilmesi içinde bu memleketin bir evladı ve makamınızın sağladığı avantajlarında desteğiyle önce Allah(C.C.)’ın rızası, ardından da özelde kendi evlatlarınız ve Aksaray’ımızın evlatları, genelde ise ülkemiz için gerekenleri yapman dileğiyle. Selam ve Duayla.                                                                                                  Ali GENÇ Gazeteci-Yazar. diye belirttiğim mektubun gereğinin vekillerimiz tarafından yapılması.
   Bununla özelde Aksaray’ımız, genelde ise Ankara ile şehrimiz arasında  E.90’ın kenarında bulunan yerleşim yerleri  ile ilimizle Ulukışla da dahil ikisinin arasında bulunan yerleşim yerlerinin
beklenen kesin olumsuzluğa yakalanmadan bunların ortadan kaldırılması için gerekenlerin zaman geçirilmeden yapılması dileğiyle.
   Cumamız Mübarek olsun.
   Rabbim Yar ve Yardımcımız Olsun.

(*) Pazartesi günü söz verdiğimden sözümü yerine getirmek 10 Ocak Çalışan Gazeteciler günü kutlamalarını bu gün paylaşamıyorum.
   Mevla’mız izin verirse Pazartesi günü bu konuyu yazacağım. Takibi dileğıiyle.

Bu yazı 676 defa okunmuştur .
DİKKAT: Yayınlanan Makale, Yorum ve Yazılardan yazarları Sorumludur ve Yazılar Yazan kişilerin görüş ve düşüncesidir... Haber sitemiz bu yazılardan dolayı Sorumlu tutulamaz.

YORUMLAR

  • 0 Yorum

Son Yazılar