ÖĞRENCİLERİN SORUNU KARARSIZLIK, HEDEFSİZLİK, BELİRSİZLİK

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından bu hafta 67’ncisi düzenlenen “Felsefe Toplantılarında, ...

ÖĞRENCİLERİN SORUNU KARARSIZLIK, HEDEFSİZLİK, BELİRSİZLİK

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından bu hafta 67’ncisi düzenlenen “Felsefe Toplantılarında, ...

ÖĞRENCİLERİN SORUNU KARARSIZLIK, HEDEFSİZLİK, BELİRSİZLİK
20 Ekim 2017 - 14:24

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi tarafından bu hafta 67’ncisi düzenlenen “Felsefe Toplantılarında, “Eğitim ve Öğretimde Hedef Kitlenin Özelliklerinin Bilinmesinin Önemi” konulu bir sunum yapıldı.

Yrd. Doç. Dr. Ahmet Turgut, konuya dair kişisel tespitlerini sıraladı. Değişik bölümlerde derslerine girdiği öğrencilerde bir kararsızlık, hedefsizlik ve belirsizlik olduğunu gözlemlediğini ifade eden Turgut, “Öğrenci önce bölüme geliyor ve neden bu bölümü seçtiği sorulduğunda ‘Aslında çok fazla istemiyordum, ailem istedi…” gibi gerekçeler ortaya koyuyor. Yani, meslek bir isteksizlik ve kararsızlıkla seçilmiş. Devamında bu durum bir hedefsizliği getiriyor. Böyle olunca da günlük, dönemlik bir yaşantı algısı ortaya çıkıyor” dedi. Kararsız birini kararlı, hedefsiz birini hedefli hale getirmenin önemine vurgu yapan Turgut, şöyle devam etti: “Öğrenciler, değerli olduğunu hissetmek istiyor. Bilgi noktasında eksik olabiliyorlar ama kendilerini değerli hissetmek arzusundalar. Özellikle uzun vadeli çalışmayı çok fazla sevmiyorlar. Sabırsızlar ve zorluklarla mücadelede yetersizlik yaşıyorlar. Tüm bunlarla birlikte de geleceği çok fazla düşünmüyorlar.”

Toplantının sonunda akademisyenler ve öğrenciler merak ettiklerine dair Yrd. Doç. Dr. Ahmet Turgut’a sorular yönelttiler.